تفاوت رمزارزها و ارزهای دیجیتال
نوشته شده توسط : karait

در نوشته قبلی درباره ارزهای دیجیتال صبحت کردیم. اما رمزارزها چه هستند؟

رمزارزها هم در واقع نوعی ارز دیجیتال به حساب می‌آیند. چون ماهیت فیزیکی نداشته و به صورت دیجیتال مورد تبادل قرار می‌گیرند. اما یکی از ویژگی های بارز آن استفاده از الگوریتم های پیچیده رمزنگاری هستند. استفاده از ارز رمزنگاری شده موجب می‌شود تا امنیت در تبادلات بسیار افزایش پیدا کند.

رمزارزها عموما به شکل غیرمتمرکز هستند. یعنی بر خلاف ارزهای رایج چون دلار، تومان و ... که بانک ها و دولت در آن نقش دارند و تحت کنترل آن ها هستند، این ارزها بدون هیچ واسطه‌ و کنترلی، توسط خود افراد اداره شده و تراکنش ها بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

همان طور که میدانید بیت کوین اولین رمز ارز غیرمتمرکزی بود که به موفقیت دست یافت. کاربران با حضور در شبکه بیت کوین در اداره کردن این سیستم کمک می‌کنند. در واقع با حضور در شبکه و استفاده از سیستم کامپیوتر خود تراکنش ها را تایید کرده و هم چنین با استخراج سکه های بیت کوین، پاداش دریافت می کنند. پاداش نیز به صورت سکه های بیت کوین می‌باشد.

اما رمزارزها چه جذابیت هایی دارند؟

همان طور که گفتیم واسطه و کنترل در رمزارزها وجود ندارد. امنیت شبکه بسیار بالا است و با حضور در شبکه می‌توانید به درآمدهای مطلوبی دست یابید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نحوه درآمدزایی و دیگر مزایای رمزارزها بیشتر بخوانید.

در نوشته بعدی درباره اهمیت طراحی سایت ارز دیجیتال بیشتر صحبت میکنیم.





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: